Förhoppningar Och Regnbågar

Ibland önskar jag att jag var liten igen, att vakna på morgonen utan krav, tunga tankar & funderingar kring livet. Bara ta dagen som den kommer, göra det man känner för & inte behöva tänka på konsekvenserna av sina handlingar. Allting var så lätt när man var liten, man behövde inte ta så stort ansvar. Sitter här med en kopp kaffe & ser ut genom fönstret. Ser lekparken som jag & mina barndoms vänner brukade leka i - nostalgi.

En period i livet som jag inte vill uppleva igen är tonåren. Att vara osäker på vem man egentligen är, vad man vill, vem man vill vara. Att försöka passa in, göra det man tror andra förväntar att man ska göra. Att kolla sig i spegeln på morgonnen & hata det man ser. Vilja vara någon annan, vara någon annan stans, långt bort från den verkligheten man lever i. Inte veta vilka man kan lita på, vilka som är en riktiga vänner. Att bli sviken & sårad.

Nu är jag vuxen, måste ta ansvar & har hittat mig själv. Har lärt mig med åren att alla inte kan tycka om en. Det finns alltid folk som inte gillar dig. Det kommer alltid att finnas människor som är falska, som sviker dig & som sårar dig. Men det viktigaste & det man borde fokusera på är att det finns så måmga fina människor därute. de fina som alltid ställer upp, som stöttar dig i alla lägen, som bryr sig om dig & som älskar dig.



( bilden gjord av en fin som jag nu inte kommer ihåg namnet på )



Kommentarer
Postat av: Ida

fin text! oerhört coolt att du hittat dig själv, det ska jag också göra en dag jag vaknar upp med nya känslor om vem jag är varje dag får helt enkelt bli en mix av allt möjligt. barndomen och kravlösheten kan man sakna ernormt ibland

att bara få sitta i någon knä och gråta.

du känns för övrigt som en oerhört cool person!

fortsättvara dig själv

2010-08-07 @ 18:09:56
URL: http://fashionbyi.blogg.se/
Postat av: Amalina

Just found your blog and I must say I'm loving what I see... You sorta remind me of Carolina Engman. Beautiful!



xo www.fashion-feline.blogspot.com

2010-08-12 @ 08:43:12
URL: http://www.fashion-feline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0