Sometimes I've got nothing to say. Nothing to sing about. That makes you lie awake. Sometimes I've got nothing to do. Nothing to signal out when I can't be with you

Denna dag har varit underbar för att:
* Det kom ett nytt bandsläpp till P&L.
* Jag har varit med min fina syster hela dagen.
* En dam från Italien hörde av sig till mig & ville skriva om mig & min stil på hemsidan som hon jobbar för.
* & Sist men inte minst, för att jag kan lyssna på Pete Doherty igen, har inte kunnat det sen besvikelsen då han ställde in sin spelning i Malmö.


And if it’s all a curse. And we’re just getting worse. Baby, please don’t lose your faith in the good earth

http://lookbook.nu/look/450413-http-cigarettesweddingbands-webblogg-se




Vad vet du om månljuset, förrän du blivit sönderslagen under det. Och vad vet du om gryningen, förrän du mött varje morgon, med sömnlösa ögon.

Det finns ingen bättre spegel än en god vän.








Far our so far out. Such a fall out of lonely. That you’re lonely. Where would you go. With a lasso. Could you run into. Could you go and run into.

Tio i två spyr våran älskade hund ner min systers säng - underbart ..
Nu är vi båda vakna & kan inte sova.
Det är tur att vi har varandra.

Phoenix - Lasso



Is our secret safe tonight. and are we out of sight. Or will our world come tumbling down? Will they find our hiding place. is this our last embrace. or will the walls start caving in?

+ i kanten för att kunna kolla på gossip girl & räkna det som att studera.
- att mina dr martens är för halkiga för att använda utan att jag ramla.

 


Love of mine some day you will die, But I'll be close behind. I'll follow you into the dark.


Death Cab For Cutie - I Will Follow You Into The Dark

http://lookbook.nu/look/436933-http-cigarettesweddingbands-webblogg-se



They call me little Love Child, with a thorn in my side. You shouln't be talking to me. They call me little Love Child, with a thorn in my side. You shouln't be talking to me.

Bilder från nyårsafton.
Linda var gullig & hade bakat galet goda muffins.
Vi vart en drös fina människor hemma hos mig.
Vi drack vin & peppade inför kvällens bravader som inträffade i en mysig lokal med bruna tegelväggar.

Fibes, Oh Fibes! - Love Child






What's the use between death and glory?

http://lookbook.nu/look/432175-http-cigarettesweddingbands-webblogg-se


Take a broken love song. Keep it by your side. Never be lonely. Find a place to hide. By the Westway. Inside the Scrubs. How long must we wait. For them killing us?

Säger bara - snabba cash
Förväntningarna är höga, mycket höga, hoppas filmen lever upp till dom.





Blue October - Into the Ocean

I wanna swim away but don't know how.
Sometimes it feels just like I'm falling in the ocean.
Let the waves up; take me down.
Let the hurricane set in motion, yea.
Let the rain of what I feel right now come down.
Let the rain come down.

Det är minusgrader & mina lår är för till fället isbitar - underbart.




You got an angel on your shoulder

Att vara sjuk tillsammans med någon man tycker om är underbart.
Denna dag har varit en sådan dag, spenderad hemma krasslig med med min lillasyster.
Vi har lyssnat på P3, (om förövrigt måste vara bästa radiokanalen någontis, utan tvekan)
fått välbehövlig kvalitetstidtit tillsammans, ätit blodapelsiner och druckit kaffe.

http://lookbook.nu/look/421611-http-cigarettesweddingbands-webblogg-se


Counting all different ideas driftin' away

Kom på att jag införskaffat en biljett till P&L, underbart.
Längtar efter att äntra dimman, lyssna på bra musik & träffa sköna människor.
Har missbrukat te med sju kilo honung.
Hoppas min hals återhämtar sig snarast.




Even though you're the only one I see

Dagens vill ha: att kunna gå i dvala
Dagens klädsel: hundrasjuttioelva lager värmande tygbitar
Dagens smink: likblek & röda läppar
Dagens frisyr: mittbena & platt
Dagens händelse: Första skoldagen på sista terminen
Dagens låt: grizzly bear - slow life
Dagens planer: träffa fina vänner
Dagens saknad: mitt balanssinne
Dagens sjuka: sömnbrist
Dagens drog: kaffe
Dagens roligaste: framtidsplaner
Dagens favorit: mitt egna fluffiga levande element
Dagens köp: cigaretter
Dagens humör: positivt tänkande
Dagens ord: studenten

http://lookbook.nu/look/415435-http-cigarettesweddingbands-webblogg-se



Have you ever felt so goddamn strong?

Älskar att inte kunna sova & veta att man måste upp en viss tid.
Om en och en halv timme ringer klockan..
Tror det blir till att dygna för att lyckas återfå dygnsrytmen.

+ för bra musik, riktigt mogna blodapelsiner & starkt kaffe.



And you'll be owning all the fines

Nyårslöfte: att aldrig mer vara naiv & tro att löftena kommer hållas.

Bon Iver - Skinny Love





It's not so hard to make that sound

Det är 25,6 minus ute .. Underbart.
Har spenderat lite vaken tid till att lära känna min Nikon D90.
Framsteg, från att inte veta mer än vad som är on & off knappen.
Min fina syster ställde upp, tack för det.

Nu: Kaffe & trevligt sällskap.
 




you're like my personal brand of heroine

The Twilight Saga: New Moon Original Motion Picture Soundtrack





Håkan Hellström - För Sent För Edelweiss

Denna dag trillade Håkan Hellströms underbara konsert ner i brevlådan.
Känner för att dricka gott med fina människor & drömma mig tillbaka.
Vill känna känslan ännu en gång, värmen, tårarna av lycka.
Allt var så fint, nästintill perfekt.

Klockan är 04:13 - älskar natten.

Det var en kväll då minusgraderna smygit sig in över staden vår.
Människor med humöret på topp samlades & hade det bra.








Alla foton är tagna av min fina vän Martina Mårtensson. 


2010-01-02

Ett oskrivet blad, ett nytt år med nya möjligheter.
Nu drar vi till en håla på söder, trängs & har det bra.




RSS 2.0