Fortsätt när mörkret kommer och allt gör ont. Fortsätt som ett höstlöv i vårens första flod. Som ett hjärta som vägrar sluta slå. När varje bön gått åt, fortsätt. När jag fallit tungt. På ditt minnes skrothög.

Mina ögon har blivit mörkbruna, gillar det skarpt. Lyssnar på Håkan Hellströms nya, 2 steg från paradise, underbart, tror att det är det finaste jag hört om jag ska vara helt ärlig. Fick tips från Robin om att jag var med på denna blogg:http://backstageatyourshow.tumblr.com/ Det kändes inte helt fel, gjorde min dag. Ta hand om varandra ni fina, xx




För sex, musik och våld, var det vackraste som hänt mig.


Insåg för någon dag sedan att rödakorset låg bakom mitt jobb, nu vet jag vad jag ska göra på rasterna. Dricker kaffe & rensar min garderob + fyra stora sopsäckar med älskvärda tygbitar. Vill inte slänga någonting. Är i stort behov av att hitta nya fina bloggar att läsa, om ni har en/vet en läsvärd blogg, lämna ett fotspår här, skulle göra min dag, minst sagt. xx



Lägg dig ner nu och sov, lilla syster. Bara lägg dig ner och bida din tid nu. Jag vet, du vet vad som måste ske nu. Jag tror stenhårt på din plan. Häng dom högt, häng dom högt.


http://lookbook.nu/look/1179677-http-cigarettesweddingbands-webblogg-se


Stockholm vaknar långsamt och jag är full igen. Snön hyr ut sin oskuld till hela Kungsholmen. Det känns som när vi kom hit till möjlighetens land. Vi kan följa mina spår hem. Columbus var mitt namn.


Har funnit en spotify lista som jag avgudar: jag är kär

http://lookbook.nu/look/1176783-http-cigarettesweddingbands-webblogg-se







Du har tänkt allt som sagts om mig. Du kan tro allt du hört om mig. Du kan ställa frågor om sanningen. Finns det en eller finns det tusen?


"Avundas aldrig någon hans sken av lycka. Du känner inte hans hemliga sorger."

åttahundratjugofem, sista gången, punkt. Iskallt är fint, värme medför besvär. Hålla avstånd, på en bra nivå, inte tränga sig på. Att bygga murar, höga, starka, det är det som räddar. Att se men inte höra. Att vara utan att känna. Gräver ner mig, långt ner, långt in. Att lita på människor, att lita på sig själv, nej.

Många osammanhängande ord. Det här beskriver en del av mig, en del som är trasig. En del som jag inte vill vara. Har försökt, ska försöka, måste försöka ända mig.












Lätta fingrar genom tyget på de kläder du valde för någon annans skull.

Vill ta över hålan på söder, det vore fint. Vill åka ner snarast iallafall, funderar på att ta ett tåg imorgon. Funderar även på om jag ska börja plugga till hösten, tror att det kan vara dags då. Eller ut & resa. Flytta någonstans. Börja om. Idag flyttar en vän till Malmö, om en månad en annan till London & där efter en tredje till Australien. Jag vet ingenting & det gör mig galen.

Spotify lista: Lätta fingrar genom tyget på de kläder du valde för någon annans skull





Över en elektrisk chock genom skelettet. Som slog sönder våra liv till ett fullständigt normalt tillstånd där allt är trasigt.

Hae fyndat en älskvärd päls, den ska jag bo i resten av mitt liv. Stor luva, varm & kostade enbart lite över hundralappen. Det är höst nu & jag älskar det. Dricker kaffe & lyssnar på fin musik. Förstår inte hur kent kan vara så underbart för öronen, gång på gång, de gör en aldrig besviken. Ha det underbrt ni fina, xx



För sista gången på nära håll, står vi som frusna mot varandra. Och våra händer möts affärsmässigt snabbt, som i förvåning.


http://lookbook.nu/look/1147731-http-cigarettesweddingbands-webblogg-se







Alltid är de kvar i hälarna. Aldrig kunnat stanna nånstans. Jag hör, hör remote i mitt huvud. "Du kommer inte stanna här länge"


Tänkte bara säga att jag va ut igår med mina finaste. Vi firade i förskott, för imorgon, om tre timmar fyller jag år. Nu ska jag åka & dricka baileys med kaffe smak, det är en gudagåva. Ha det underbart ni fina, xx 




RSS 2.0